Ingatlannyilvántartás adatai
Az ingatlan-nyilvántartásban feltüntetett adatok
Az ingatlan adatai
Az ingatlan-nyilvántartás az ingatlan vonatkozásában következő adatokat tartalmazza:
• a település nevét, az ingatlan fekvését (belterület, külterület megjelölése), a belterületen lévő ingatlannál az utca (tér, krt. stb.) nevét és a házszámot, a helyrajzi számát és területnagyságát,
• művelési ágát és a művelés alól kivett terület elnevezését,
• minőségi osztályát, kataszteri tisztajövedelmét,
• ingatlan-nyilvántartási szempontból szükséges egyéb adatát.
A jogosultak adatai
A magánszemélyek megkülönböztetésére az ingatlanok nyilvántartása során a következő adatokat kell használni:
• családi és utónevet, ideértve a leánykori családi és utónevet is,
• a jogosult anyja nevét,
• születési évét
• lakcímét,
• továbbá az érintett személyi azonosítóját a polgárok személyi adatainak és lakáscímének nyilvántartásáról szóló törvény hatálya alá tartozó magánszemély esetében.
A szervezetek azonosítására a következő adatokat kell alkalmazni:
• a szervezet megnevezését,
• székhelyét,
• a statisztikai számjelről szóló jogszabály hatálya alá tartozó szervezet esetében a statisztikai számjelrendszer szerinti törzsszámát
Az adatok közül a személyi azonosítót a személyazonosító jel helyébe lépő azonosítási módokról és az azonosító kódok használatáról szóló 1996. évi XX. törvény rendelkezései szerint kell kezelni, s azt a tulajdoni lapon, továbbá – ha az Inytv. másként nem rendelkezik – az ingatlan-nyilvántartás részeiről kiadott másolaton feltüntetni nem szabad.
A fent meghatározott személyek és szervezetek az ott felsorolt adatokat kötelesek az ingatlan-nyilvántartási ügyükben eljáró körzeti földhivatallal közölni.